Körslaget

Har nyss kollat klart på det nya programet Körslaget, ett helt okej program. Skulle egentligen gilla det mer i fall låtarna var bättre arrade, så att inte alla sjunger samma text utan att men leker lite mer med låtarna. Detta kommer säkert att utvecklas mer framöver, det var ju ändå bara det första programmet.

De bästa körerna tyckte jag var Lottas och Agnes. De hördes att de hade jobbat mycket med stämmorna men också med harmoniken och att inte alla sjöng texten i olika stämmor som jag sa ovan. Även Brolle Jrs kör var bra. Ska bli kul att se hur det går.

När man sitter och kollar så blir man så sugen på att sjunga och längtar tillbaka till kören..snyft. Speciellt tiden med Vokalensemblen eller vårt andra namn Vokalare utan gränser. Vill ha det tillbaka.

Peace

-Tack Sophia, för anmärkningen att det är vokalare och inte vokaler :D men skulle jag vara en vokal så skulle jag nog vara E -
1 sophia:

skriven

Vilken vokal vill du vara?
A kanske? Eller kanske Ö? I?
Själv känner jag för att vara ett Y!
Vokalare menar du kanske? ;)

Kommentera här: