Finns inte på kartan

Under gårdagen läste jag faktiskt ut en bok.... och inte en kursbok, helt otroligt. Har verkligen inte haft tid att läsen en annan bok än kurslittertaturen denna termin.

Boken heter Finns inte på kartan och är Carin Hjulströms debutroman. Måste säga att den var riktigt bra och det blev sträckläsning av boken, jag kunde verkligen inte släppa den. Jag fick den på min födelsedag av Andreas och Elin för de tyckte att den passade riktigt bra till mig och det gör den... läs detta.

Höstterminen på Journalisthögskolan i Göteborg börjar närma sig sitt slut. Tjugotreåriga Frida Fors väntar spänt på beskedet om var hon ska få få göra sin praktik. Hon vet att en bra praktikplats kan öppna dörrar till de åtråvärda jobben i medievärlden. Beskedt kommer som en kalldusch. Hennes charmige pojkvän för drömplatsen på Aftonbladet i Stockholm, själv hamnar hon på Smålandsbladets lokalredaktion i Bruseryda, ett stilla stående samhälle som knappt finns med på kartan.


                            


Kommentera här: