Något underligt

Idag vaknade jag upp med en lite udda känsla i kroppen och det dröjde inte länge innan jag fick veta varför.
Det ringer på min telefon och när jag svarar "Elin" så hör jag en person säga
"Jag heter Blablabla och ringer ifrån Nordea, kort och Internetsäkerhet."
Jaha tänker jag, vad är detta????
Personen frågar, "Jag tänkte höra om det är så att du är i USA."
"Nej jag är i Sverige", svarar jag och tänker fortfarande... what??
"Jo det är såhär. Det har gjorts kortköp med ditt kort på Wall Mart", fortsätter personen.
"Ja det är då inte jag som har gjort det."
"Ja och någon försökte igår att köpa en sak, men vi hade lagt en temporär spärrning på kortet."
Jag svarar då att, "Ja det var jag som försökte", hade försökt kvällen innan att betala en sak men det gick inte.
"Jaha, ja nu är det så att vi kommer att spärra kortet och skicka dig ett nytt. Sedan så får du göra en polisanmälan och skicka in en kortreklamation så kommer du att få tillbaka pengarna."
Tror här att jag var lite förvirrad och svarade bara, "Okej... tack så mycket." Sedan avslutades samtalet.
Tur var att det inte var mycket pengar på kortet men det blir ju så jäkla omständigt att vara utan det lilla plastkortet som man använder ofta men inte tänker på det. J***a skitungar som skulle ta pengar av mig.

Kommentera här: