Litteraturvetenskap B

Nu är det äntligen klart. I höst blir det Litteraturvetenskap B på distans och halvfart. Ska blir super kul men troligtvis ganska hektiskt. Kan vara dags att ta tag i mitt liv, på alla punkter.
De fyra momenten som kursen innehåller är:
 
Textanalytisk och teoretisk fördjupning, 7,5 hp 
Litteraturhistorisk fördjupning: äldre litteratur, 7,5 hp 
Litteraturhistorisk fördjupning: nyare litteratur, 7,5 hp 
Uppsats, 7,5 p
 
Har kollat litteraturlistan och såg att vi ska läsa Shakespears Stormen, jippi!! Den har jag velat läsa ända sedan jag var liten och såg Resan till Melonia.
 
Ur Stormen, Akt 4 scen 1
 
Prospero:
Our revels now are ended. These our actors,
As I foretold you, were all spirits, and
Are melted into air, into thin air:
And like the baseless fabric of this vision,
The cloud-capp'd tow'rs, the gorgeous palaces,
The solemn temples, the great globe itself,
Yea, all which it inherit, shall dissolve,
And, like this insubstantial pageant faded,
Leave not a rack behind. We are such stuff
As dreams are made on; and our little life
Is rounded with a sleep.
 
Så om ni vill hitta mig i höst så kommer ni troligen att hitta mig med näsan djupt nere i en bok.
 

Kommentera här: