Plockgodis och en kvinna

Alltså ibland undrar man exakt hur dum i huvudet vissa människor är. Tyvärr så återkommer mina tankar ganska ofta till frågan hur dum i huvudet vissa människor är.

Stod igår vid plockgodiset, på en mataffär vid Frihemsplan kl 17.30. Vilket betyder att det var kolossalt mycket människor som skulle plocka godis. Exakt denna dag var det också extrapris på godiset vilket gjorde att det var ännu mer folk.
Något sorts system hade uppstår i all hets. Ett tåg hade bildats runt stationen, där alla gick medurs ett varav för att plocka från allt. Vilket funkade mycket bra. 

Helt plötsligt framför mig bryter en kvinna in framför mig, moturs för att nå fram till en sort. I mitt huvud tänker jag "Men snälla du kan du inte bara följa systemet, som uppenbarligen funkar"

Men vad gör kvinnan sedan... hon sträcker sig upp, öppnar locket och tar en jordnötsruta med händerna som hon sedan stoppar i munnen.

Jag står helt still, stirrar på kvinnan och tänker, ÄR DU HELT DUM I HUVUDET!

Kommentera här: