Paris ❤️

Som jag har längtat efter Paris, den vackra och okuvliga franska skönhet. Äntligen har jag fått njutit av dess skönhet i 8 dagar och 7 nätter. 

Vad är det då som är så speciellt med Paris... skönheten, atmosfären, tempot... allt är speciellt! Tror att innerst inne i mig bor en liten Parisbo, som skickar ut lite extra lyckokänslor när jag är där!

Här kommer av allt vi hade för oss, mamma och jag.

På onsdagen flög vi flygplan, mamma och jag försökte oss på en selfie tillsammans... det gick sådär och vi gick på sightseeing i "vårt" område i Paris och hittade en så söt gata.


På torsdagen hängde vi i Marais, kollade på fina byggnader, shoppade på Merci, hängde i Place des Vosges, åt på Chez Toinette och vandrande upp till Sacre Coeur.



På fredagen gick vi förbi Notre Dame, vandrade över Ponts des Art, kollade på folk vid Louvren, vandrade till Le Palais Royal, åt Pizza på Pink Flamingo och vandrade nerför trappor i Montmartre.





Det första vi gjorde på lördagen var att ta oss till Montparnasse och kolla på kyrkogården, vi hängde i Le Jardin du Luxemburg, gick förbi Pantheon och kollade på Nappes grav i Invaliddomen.





Resterande dagar tar vi en annan dag!

Kommentera här: